Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Direktør-exit med lyntogsfart (Generelt)

af Peter Christensen, 9/2 2016, 08:06 (3002 dage siden) @ en gæst

Med en så veludviklet HR politik så skal det nok lykkes at ansætte og fastholde de gode medarbejdere........:-D

Det er så bare skægt at frikort ikke altid har været en del af "pakken".
Rigtig sjovt blev det først engang i 70'erne hvor folk kunne have frikort og få transportfradrag samtidig.......Så vidt jeg er orienteret blev ordning til da den siddende finansminister ikke ville give lønforhøjelse og så var dette en passende kompensation.
Der var "en del" som havde et relativt billigt hus på vestsjælland og scorede det store stedtillæg for københavn + transportfradrag - ofte kunne det alene betale afdragene til banken......ulempen var så lang tid til/fra arbejde.
En 25 år (eller sådan noget) senere blev muligheden for både frikort og fradrag stoppet.
Og nu den sidste pind i ligkisten.

Tror faktisk at det ville være gavnligt om vise chefer blev udstyret med et frikort og blev tvunget til at bruge det hver dag.
Kald det "jobindsigt" "virkelighedserfaring" eller hvilket ord der nu er favoritten i det vanlige management-bullshit-bingo.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MY1151
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak