dværsignal (Generelt)
Lidt insektsex, som jeg håber at få tilgivelse for:
En S-togvej består af en eller flere R-togveje, hvilket vælges i forbindelse med anlæggets projektering.
S-togvejen har præcis samme krav til forløbet (sikkerhedsafstanden) som R-togvejen/-ene. Derfor kan det være nødvendigt at implementere krav til forløbet (sikkerhedsafstanden) for R-togvejen; typisk krav om fastholdelse af sporskifte(r) efter togvejsendepunktet.
S-togveje signaleres kun med køretilladelse gennem HKT, når DV-signalet i de(n) indgående R-togvej(e) viser "forbikørsel tilladt".
(Køretilladelse gennem HKT ved "Forsigtig forbikørsel tilladt" anvendes dog i forbindelse med såkaldte perrondelepunkter, men det vil nok føre for vidt, at komme ind på det her.)
Tak for det uddybende svar, Jens.
Man koder altså et forløb i de R-togveje, som indgår i S-togvejen, så man får et længere forløb en de normalt få meter en R-togvej har. Er det her SFf-gruppen kommer i anvendelse ?