Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Brand i tog i Nyborg ? (Generelt)

af gaest, 28/2 2016, 22:05 (2994 dage siden) @ Scharfenberg

Lige mine ord. Nu skete der heldigvis ingen personskade. Så er der straks nogen, der mener, at det bare var DSB-held. Var det gået grueligt galt, havde det også været... tja... for galt. Lad nu være med at konspirere alt muligt. Slet ikke disse sikkerhedshændelser. Det er alt for alvorligt til at konspirere over.

Det har ikken noget med konspiration at gøre. Og det er ikke godt nok med at der heldigvis ikke skete noget. Man tager jo heller ikke let på signalforbikørsler og undlader at følge op på sagen, blot fordi der ikke skete noget.
Jeg synes at holdningen er blevet at nåja litra MF ulmer lidt en gang imellen, og sådan er det jo, det står jo heller ikke meget bedre til med ME, så det behøver vi ikke gøre noget ved. Jeg synes ikke man tager disse gentagne brande i materiel som er tunnelgodkendt alvorligt nok, de burde slet ikke opstå. Det ville være meget træls hvis vi først skal have en Kaprun-lignende ulykke her i landet før der kommer fokus på at det her er et problem.
Det blev så ikke denne her gang, men de var da pænt tæt på tunnelen, hvor mon der futter en MF af næste gang?
Bjergbanen i Kaprun havde kun ca 100 liter hydraulikolie ombord, men det var nok. Der er noget mere diesel i en MF.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak