Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Signal"-problemer (Jernbanen i dag)

af JensenJ @, Fredericia, 4/5 2016, 14:56 (2917 dage siden) @ jaer

Men hvor mange tror, at man kan indføre nye komplekse systemer, uden at det kan mærkes? Der vil altid være noget indkøring, når nye systemer tages i brug. Det vil være naivt at tro andet. Ulempen for jernbanen er, at der ikke er "laboratoriefaciliteter" i passende omfang, og dermed må man ty til anvendelse af strækninger med drift i testperioden. Her ud over, så er der vist også noget med, at vi danskere helst ikke vil anvende standard-software, men absolut skal have nogle særlige danske funktioner med.


Det har naturligvis også noget at gøre med hvor mange midler man vil anvende på test, men der ligger en fin teststrækning mellem Nykøbing Fl. og Gedser som kunne anvendes til formålet.

Det er et gæt, men jeg antager at man kunne have luset mange småfejl ud ved på drifts simulering på en teststrækning, så man ikke belaster passagererne med en test i daglig trafik som nu.

Med venlig hilsen Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak