Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokomotivfører livsløn: 23,1 mio kr. (Jernbanen i dag)

af Banjo Bent, 6/7 2016, 23:46 (2853 dage siden) @ gæsten

Jo det kan du da, men det giver jo ikke et generelt billede af en LKF. For hvad så med de privat ansatte? Der er altså forskel på hvad man tjener, alt efter hvor man er ansat, og hvad man kører. Det var derfor jeg fandt et fint link til dig, så du kan bruge fem minutter på at læse, om den overenskomst du interessere dig for. :-)

Hvis du fortæller hvilken side lønoplysningerne står på, finder vi selv resten ;-) :-)


Prøv her: http://www.djf.dk/nyhed/ok15-protokollater-materialer-mv

Dækker DSB og de regionale selskaber (Lokaltog m.fl.).


Sikkert, men hvor fandt du oversigten over lønninger?

Nu har jeg ikke set nærmere på det link Michael har delt, men hvis du følger det link jeg lagde ud tidligere, kan du åbne den overenskomst fra den den jernbanevirksomhed du er interesseret i. De ligger som PDF filer, og der er en udmærket indholdsfortegnelse. Hvis du så se efter er der en paragraf som hedder løn, paragraf 4 så vidt jeg husker. Paragraf 5 og 6 har sikkert også din interesse. Du skal dog bemærke at det er hovedoverenskomsten, i indholdsfortegnelsen kan du se at der nogle bilag, hvor der ligger nogle lokalaftaler for henholdsvis passager, gods og metro området. God fornøjelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak