Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering af Århus H - 2 løsningsforslag (Jernbanen i dag)

af jaer, 30/9 2016, 15:42 (2765 dage siden) @ andersj

Ved den anden løsning kan man sænke en perron ad gangen og driften vil næsten kunne opretholdes 100% ved at ekspedere flere tog ved samme perron samtidig (har man gjort tidligere i Aarhus)

Det er jo lige netop det, der er problemet: Man kan ikke bare sænke perroner eller andet, fordi fundamenterne til øvrige bygningsværker jo ikke automatisk bliver dybere. Og det er jo altså fundamenterne, der skal holde bl. a. Bruuns Bro.

Det vil måske være en god idé at benytte lejligheden til at få en ny Bruuns bro, for den bliver jo ikke yngre. Prøv at sammenligne med Tietgensgadebroen i København, hvor man også er klar over, at det bedste vil være en ny bro, men man tør ikke tage det fulde skridt.

I Aarhus har man heldigvis andre muligheder for at komme rundt om stationen tæt på (bl. a. Frederiks Alle), og det bør også være muligt at lave en midlertidig erstatningsvej, hvis man vil.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Sabotage mod Maskindepot Gb
Sabotage mod Maskindepot Gb

I oktober 1944 udførte danske sabotører en vellykket sabotageaktion mod Maskindepotet på Københavns Godsbanegård, hvor en række lokomotiver blev sat ud af spillet. Lars Christensen fortæller her om den dramatiske nat.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak