Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB: 26 nye el-lokomotiver skal styrke togdriften (Generelt)

af esni, Frederikssund, 5/10 2016, 21:37 (2761 dage siden) @ andersj

DSB pressemeddelelse 23. august 2016 kl. 10:00:

"26 nye el-lokomotiver skal styrke togdriften

DSB’s bestyrelse har godkendt et beslutningsoplæg om indkøb af 26 nye el-lokomotiver. Lokomotivernes hovedopgave bliver at trække dobbeltdækkervognene og køre regionaltrafik på Sjælland. Dermed afløser de ME diesellokomotiverne, hvilket både vil gavne miljøet og driftspålideligheden. De nye lokomotiver skal være standardmateriel og dermed velafprøvede i drift."


Læs videre her: http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/26-nye-el-lokomotiver-skal-styrke-tog... .


M.v.h.
Niels


Nu har jeg læst/skimmet pressemeddelelsen igen, men savner stadig lidt mere om tidsplanen:

Udbuddet af de nye el-lokomotiver forventes gennemført i efteråret 2016 med henblik på at kunne sætte de første lokomotiver i drift fra starten af 2020.

(Det står sikkert i EU tidende eller tilsvarende eksotisk publikation, som er pligtlæsning for leverandørfirmaer)


Se side 25: http://www.ft.dk/samling/20151/almdel/tru/bilag/352/1658168.pdf

Væsentlig for tidsplanen, at der er politisk godkendelse af udsendelsen af udbuddet senest sept 2016.
Men den er vel i orden når DSB kan sende en PM ud?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak