Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB MK(1) / FK 675-683 (Generelt)

af ChrBrun, Helsingør, 6/3 2017, 14:57 (2608 dage siden) @ Niels Munch

Hvorfor var der egentlig MO med ? Var det for at undgå omløb i hhv. København og i Esbjerg? Jeg har set fotos af MK-FK vogne tilkoblet personvogne med en litra MO bagerst. Der må vel derfor have været monteret styrekabler i personvognene, hvis MK-FK skulle kunne korrespondere med litra MO i den anden ende at toget!

Lyntoget ENGLÆNDEREN blev, ligesom "de røde lyntog", overført på Storebælt. Så var det rart at have et førerrum "forrest", når færgen havde svajet.

Der var A- og B-styreledninger gennem hele ekvipagen.

M.v.h.
Niels

Og desuden skulle der jo også skiftes køreretning i Fredericia.

--
Christian Brun


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak