Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

kombi terminal i køge (Generelt)

af Holger Sørensen, Hedehusene, 12/3 2017, 11:51 (2614 dage siden) @ steenth

Spørgsmålet er hvor mange godstog der reelt kommer til at benytte den nye bane København-Ringsted.


Hmm. Man regner med at de fleste godstog skal flyttes over på den nye bane.


Godstogene fortsætter nok ad den gamle bane de første år - godsoperatørerne skal jo først have
udstyret deres lokomotiver med det nye signalsystem. Alt efter prisudgifter og
konkurrenceforhold mm. vil det sikkert trække ud nogle år...

Og så bygger man en niveaufri udfletning i Vigerslev, hvor det nemmeste for tog fra/til Øresund
ser ud til at blive kørsel til/fra den gamle bane.
Så mon ikke man på sigt kører ad begge baner - alt efter trafikintensitet mm. (hvad der nu er smartest).

Stigningerne er skrappere end Storebælt og Øresund, så togene kan ikke køre med så høj belastning, og dermed mindre lønsomhed.


Afgørende er selvfølgelig også hvor lange stigningerne er.
Banen er garanteret bygget efter en eller anden TSI-norm,
som beskriver promille, længde og togvægte i forhold til hinanden.


Bedste hilsener fra Holger:-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak