Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

kombi terminal i køge (Generelt)

af Bjarke Hvass, Valby, 13/3 2017, 09:36 (2602 dage siden) @ Holger Sørensen

Stigningerne er skrappere end Storebælt og Øresund, så togene kan ikke køre med så høj belastning, og dermed mindre lønsomhed.

Afgørende er selvfølgelig også hvor lange stigningerne er.
Banen er garanteret bygget efter en eller anden TSI-norm,
som beskriver promille, længde og togvægte i forhold til hinanden.

Normalbestemmelserne i Sporreglerne tillader op til 12,5 promille. Med dispensation kan der tillades gradienter op til 25 promille på strækninger op til 500 m, dog tillades mere end 20 promille kun hvis "der ikke findes trafikale krav om, at tog skal kunne standses eller sættes i gang på delstrækningen under normal drift". Der tillades også op til 15,6 promille på strækninger op til 3 km.

TSI INF stiller kun krav langs perroner og for rene passagerbaner. Disse krav er de samme som Sporreglerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak