Kan IC4 mon dette? (Generelt)
Det korte og lange er at der er udskiftet så meget i overetagen i DSB at der ikke er brug for at holde liv i togene mere. Og formentlig kan man hurtig snedkerere en business case sammen som viser at fremtidige penge spildt på IC4 er bedre givet ud til vedligehold af de øvrige tog - uanset eventuel kapacitetsmangel.
Business casen er jo allerede midlertidig implementeret i DSBs produktion, ved at alle IC4 er taget ud af drift for i hvert fald 14 dage. Så længe passagerne affinder sig med tilstanden og et passende antal finder alternativer - så er der jo bevis for at business casen er valid og implementer bar - også på en 'lange bane'...
Produktionstoppet for IC4-tog bekommer derfor DSB ganske belejligt, nu har man mulighed for at foretage en 1:1 analyse af det faktiske behov for IC4 - og indtil videre går det vist nogenlunde udmærket - der er i hvert fald ikke flere læserbreve omkring DSB i aviserne.