Jernbane skal (gen)åbne på Lolland (Generelt)
45 kg/m var i mange år standard på DSB's hovedstrækninger. Det var nok til 20 tons akseltryk og 120 km/t (140 km/t ?). De fleste sidebaner og privatbaner havde et lettere spor - 32 eller 37 kg/m.
45 kg/m var i mange år standard på DSB's hovedstrækninger. Det var nok til 20 tons akseltryk og 120 km/t (140 km/t ?). De fleste sidebaner og privatbaner havde et lettere spor - 32 eller 37 kg/m.
Hele emnet:
Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.
Læs merePolitiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning