Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Datering af billede

af disavelo, Herning, 17/10 2010, 07:21 (4940 dage siden) @ Aleman

Jeg boede i Svendborg i næsten 13 år, fra 1981 til 93, og fulgte lidt med i hvad der skete rent jernbanemæssigt. De første 3 år boede vi i sygehusets funktionærbolig-højhus, som lå (ligger) tæt på banedæmningen.
Hver hverdagsmorgen kl. 04.35 ankom morgengodstoget, trukket af My. Mý'eren kørte igen ca. kl. halv syv med 2 personvogne til Odense, standsende ved stationerne undervejs. Jeg brugte selv den afgang om vinteren, til Odense Sygehus station (trinbræt), da det blev åbnet. Om eftermiddagen kørte My'eren igen fra Odense med de to personvogne, ankomst Svendborg ca. halvfem. My'eren trak så eftermiddagsgodstoget til Odense ca. 17.25, og efterlod personvognene til den følgende morgen.
Alle øvrige persontog kørtes med Mr/Mrd. De lokomotivtrukne persontogs køreplan faldt helt udenfor den almindelige faste persontogskøreplan.
Man skal nok ind i gamle køreplaner for Svendborgbanen for at finde ud af hvornår disse 'skæve' afgange ophørte. Men midt i 80'erne kørte de stadig.
Jeg kan ikke huske hvornår postvognen med 2 godsvogne til pakker kom til Svendborg, men posttoget - altid med 1 postvogn og 2 brune to-akslede godsvogne - kørte fra Svendborg ca 21.50, trukket af My.

Venlige hilsner
Søren


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine

Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak