Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporarbejde på Kystbanen (Generelt)

af Gæst19, 21/7 2018, 20:17 (2106 dage siden) @ Scharfenberg

Når DSB skriver: for i en periode ikke at overbelaste de nyrenoverede spor og sporskifter efter sommerens sporarbejde

lyder det som om, det gælder om at reducere belastningen for at undgå overbelastning.

Er det sådan det skal forstås?

Når du så skriver Der skal køre 75.000 tons henover, før hastighedsnedsættelsen kan ophæves

Hvad er så lige logikken og standardproceduren i det?

Når myldretidstogene aflyses for at reducere belastningen tager det længere tid at nå op på de 75.000 tons belastning i bruttoton togvægt.

Er det hensigtsmæssigt?

For passagererne altså

Hvorfor ikke her, som ved så mange tidligere større sporarbejder anvende dynamisk stabilisering ved at indsætte en DSM-maskine?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak