Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Publikumskøreplaner på privat initiativ (Generelt)

af Georg Schmidt, 13/10 2014, 11:03 (3506 dage siden) @ Fysikeren

Jeg håber sandelig at "Tog i Danmark" fortsat vil udkomme og også at den lille køreplan med Lyn- og IC forbindelserne. I denne kan jeg på et splitsekund finde min togtid langt langt hurtigere end på nogen computer, og så vejer den og fylder den langt mindre end diverse elektroniske tingeltangel.

I 70'erne havde vi i oplysningen i Århus noget vi kaldte bordplaner. Disse planer var håndskrevne køreplaner der dækkede de vigtigste forbindelser i landet, og der var også priser. Disse planer lå under en glasplade i bordet i ekspeditionslokalet, og vi skulle blot kigge ned på bordet, så kunne vi se tider og priser med det samme. Skulle folk have oplyst priser på månedskort eller ugekort kunne vi ekstremt hurtigt give disse ved hjælp af et såkaldt "blikfang" vi havde stående på bordet, alt var smart praktisk og effektivt indrettet. Skulle vi have givet disse oplysninger ved hjælp af computere ville køen snart nå ud af døren.:-D

Jeg kan godt forstå, at man i dag beder folk om at lave det hele selv, ellers ville systemet simpelthen bryde sammen, se blot på hvor megen tid folk bruger på at se på skærmen alle steder.:-D

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak