Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB og materielbeslutninger (Generelt)

af mss-logoff, 15/7 2015, 09:30 (3209 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Når nu DSB skal til at indkøbe nye elektriske tog, vil jeg da glæde mig til at se en DSB direktør, stå frem i TV-Avisen og fortælle hvad DSB har besluttet skal indkøbes. Men inderst inde tror jeg ikke de har noget at skulle have sagt. Jeg er af den opfattelse, at DSB kan komme med en eller flere anbefalinger, og så er det en trafikminister der samler flertal for en beslutning, og som en skønne dag står i TV-Avisen og siger "vi har besluttet".

Før IC4 var det DSB selv der bestemte, i dag er materielanskaffelser ikke længere på DSB's bord.
De er blevet frataget den proces, og så må man håbe at det går bedre. De prøver dog stadig med deres virkelighedsfjerne rapporter at påvirke beslutningstagerne... Trods det faktum, at staten nyligt har brugt en masse penge på at købe dobbeltdækkerne og har besluttet anskaffelsen af nye ellokomotiver, modarbejder DSB fortsat arrogant lokomotivtrukne tog.
Med nye elloks har vi dobbeltdækkertogene 20 år endnu. Nu er de købt, så skal de også bruges. Om 5-10 år er de intet værd på brugtmarkedet, nøjagtigt som de mange IC2/IC4. Men ok, økonomi er jo ikke DSB's stærke side...

Mvh MSS


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Valby Gasværk
Valby Gasværk

Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak