Avatar

Togpult til Det gule palæ i Gedser

af Morten Flindt Larsen, København K, 23/1 2017, 23:34 (2652 dage siden) @ finnjust

Hej Niels
I øvrigt var den omvendt, da den stod i Glostrup, både i kmp og da den flyttedes ned i stationskontoret efter at fjern var blevet styret fra Roskilde.

Hvordan centralapparatet vendte i Glostrup, er ligegyldigt i forhold til filmscenerne, der jo ikke er optaget i Glostrup. Selv om sporplanen er Glostrups, er pladen i filmen næppe den, som i sidste ende blev brugt på centralapparatet i Glostrup. DSB's Signaltjeneste kan sagtens have fræst to forskellige plader ud til det samme centralapparat, hvis man ikke har været helt klar over anlæggets endelige placering i de forhåndenværende lokaler, dvs. pladens retning i forhold til sporene. Det kan vel tænkes, at Nordisk Film så har fået den overtallige plade og nogle passende små pærer at "lege med" til deres optagelser.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
ContecRailDSB MY1111

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak