Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DOT afskaffer mobilklippekortet (Trafikpolitik)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 23/10 2018, 14:23 (2012 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg hverken har eller har haft mulighed for at benytte mig af ungdomskort og 65-billet, så dit påstand om at jeg er 'nasser' på DSB, kan du godt stoppe op hvor der ikke er lys !!! - jeg bruger hvert år temmelig mange penge på at rejse med DSB, men det er altid til normal pris.


Hvis du altid betaler normalpris, vil jeg da gerne give dig et hurtigt kursus, så du i det mindste på nogle af dine rejser kan få fingrene i nogle af DSB's 6000 daglige Orange-billetter med op til 75 % rabat, hvis du har mulighed for at være fleksibel. Hvis du har pendlerkort, må du nøjes med 60 % rabat.

Jeg siger mange tak for tilbuddet omkring de orange billetter, men jeg tror jeg kender systemet.

Jeg bruger da også af og til orange billetter, men mange gange har jeg behov for den fleksibilitet en alm. billet giver, bl.a. at vælge en afgang før eller efter det oprindelig planlagte. Hvis jeg pludselig skal medregne min timeløn, hvis jeg skal vente en time på den valgte afgang, så er en alm. billet mere attraktiv.

Endelig er der jo klippekortet - men det forudsætter en rejse over Storebælt i sin nuværende form.

Nu håber jeg ikke at DSB får gode ideer ved DOT's udfasning af et elektroniske klippekort. Netop DSB's 10-turs kort er det eneste produkt hos DSB der giver fleksibilitet og samtidig en fornuftig rabat - og så er det ikke personligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak