DSB vil køre til Hamburg - også via Femerntunnellen (Jernbanen i dag)
Man undrer sig over, at DSB venter til 2028 (som formentlig bliver langt senere pga forsinkelser på Femern-projektet) med at lave denne "kraftige opgradering" af togtrafikken ud i Europa. Set klimamæssigt, så er det en total falliterklæring.
De burde allerede nu arbejde på at få et godt og stabilt produkt til Tyskland og længere ud i Europa. Her tænker jeg blandt andet på nattog længere end til bare Hamburg, men også dagtogene. F.eks. ved at sende toget over Fyn/Jylland, så folk ikke risikerer at blive jaget over i en bus, som det jævnligt sker nu. For folk har købt billet til et tog - ville de med bus valgte de da Flixbus eller andre.
DSB er i gang med at anskaffe Eltog til København - Hamborg, så derfor skal toget helt automatisk før eller siden sendes over Padborg.
Så derfor kunne man jo godt at antage at der allerede blev arbejdet på det
Tyskerne lukker jo også Puttgarden-Neustadt fra 2022 og frem til åbningen af Femern.
--
Mvh Anders