Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Timemodel med Fremtidens Tog (200 km/t) (Generelt)

af Svend, 5/4 2019, 10:50 (1848 dage siden) @ P.Jensen

Muligvis tager jeg fejl, men jeg forstår umiddelbart ikke at man ikke kan opgradere Horsens Station til at køre 200 km igennem.

Ved at have den vestlige perron(tog mod syd) hvor den er og så lave en tilsvarende ved stationen (tog mod nord) med adgang direkte til station og busser - kan man få plads til to gennemgående spor uden perron. Dem burde man kunne køre igennem med 200 km/tm.

Tilsvarende med Fredericia hvor de 2 spor der i dag er godsspor opgraderes til at være til gennemkørende tog. Ved Nyborg og Korsør kan man sætte mur op mod de midterste spor og i Sorø er der plads til noget i retning af "Horsens løsning").

.
Der skal nok lidt mere til end blot at rette hastighederne i TIB ;-)

[image]

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere
DSB MZ1455

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak