Billund-Vejle ctr. Struer-København (Trafikpolitik)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, søndag 14. april, 2019, 12:50 (95 dage siden) @ andersj


"Jeg kan oplyse, at det aktuelt er forventningen, at jernbanestrækningen Fredericia-Aarhus er elektrificeret ultimo 2026, jf. Banedanmarks seneste anlægsplan.

Ultimo 2026? Til den tid er jernbanen død, og så kan det være ligemeget.

Nå, det er så hermed en lavthængende frugt til en valgkamp, at få eltog til Aarhus tidligere end om 7,5 år....og måske udvise en form for poltisk styring (lederskab er nok for ambitiøst), og forklare Banedanmark, at deres anlægsplaner ikke svarer til behovet, forventningen og "virkeligheden".

...og ja, det kræver Immunisering, som nogle mener er rasende dyrt (men jeg kender nogle, der kan lave), men det kan finansieres ved at undlade at elektrificere Holbæk - Kalundborg (og indsætte hybridtog som jeg også kender nogle, der kan lave).

...og det er i virkeligheden det helt store problem her. Der er mange der kender løsningerne til at få jernbanen i Danmark tilbage på ret spor med bedre service og lavere omkostninger, men ingen der har lyst til at ændre på det mareridstagtige status quo, man insisterer på at opretholde i håb om at "går det så går det, og går det ikke, så går det over"
Jernbanen er ved at blive slået ihjel, at dem der reelt skulle passe på den.

Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
DSB MZ1405
3 advokat tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen