Y-tog får længere levetid - MJBA genstarter udbud af nye tog (Generelt)

af steenth, fredag 10. maj, 2019, 11:46 (136 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

De nye tog skal formodentlig leveres med ETCS, hvor den danske løsning sætter nogle begrænsninger for materieludbuddet.
Man kan kun køre med enten den særlige danske ETCS Baseline, som Alstom har udviklet, eller med den spritnye Baseline 3.6.0, som ikke for alvor er på markedet i stor skala før 2022.
Dertil kommer at det er leverandørens ansvar, at få sit onboard udstyr til at virke med BDKs infrastrukturudstyr.

Hmm. BDK er forpligtet til at kunne håndtere alle versioner af baseline 3 - dvs 3.3.0, 3.4.0 og 3.6.0. BDK har faktisk lavet et notat om det. TRU Alm.del Bilag 338 Og man kan nøjes med version 3.4.0 i mange år endnu. Det er første, når man kommer til København, at 3.6.0 bliver nødvendig pga. kapacitet i radiosystemet.

Man har netop begrebet baseline for at defineret at alle versioner inden for den baseline kan arbejde sammen. Version 3.6.0 er ikke en ny baseline - det er en version af baseline 3. Man tester tilføjelse på kryds og tværs netop for at sikre at udstyr med ændre versioner også kan arbejde sammen med nyere versioner. Hvis man på et tidspunkt ikke kan det mere det inden for baseline 3, så skal man igang med baseline 4.

Men det som er planen, at man tilføjer nyt til baseline 3 de næste mange år (pt. er der en pause for man kan få version 3.6.0 ud) ATO kommer med som noget af det næste - nogen ville have haft det med i version 3.6.0...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen