Y-tog får længere levetid - MJBA genstarter udbud af nye tog (Generelt)

af Poul Brandt @, Nordsjælland, fredag 10. maj, 2019, 17:47 (106 dage siden) @ andersj

ja det er mest en formalitet.

Jeg har set et papir i forbindelse med at de skulle have tilskud til et ekstra togsæt, hvoraf det fremgik at de ønskede at indkøbe 4 Lint.

Jeg foreslog i øvrigt ministeriet at lade MJBA overtage alle 8 Desiro fra Nordjyske Baner, så Nordjyske baner kunne indkøbe Lint, og dermed få en homogen flåde.
Det ønskede ministeriet ikke at gå ind i, uden at ønsket kom fra de 2 regioner. Og de 2 regioner ønskede åbenbart ikke at udnytte denne mulighed, uanset at det ville have været billigere for dem begge. Og MJBA kunne havet fået et ekstra togsæt og øge trafikken med nogle direkte tog (husker ikke lige hvorfra og til).

Det tiloversblevne 3 Lint kunne så blive hos Arriva og benyttes i forbindelse med direkte tog Holstebro-Aarhus.

Men måske var MJBA ikke så interesseret i at få Desiro, når det kom til stykket.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.


 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen