DSB notat vedr. status for indsættelse af nyt el-materiel (Generelt)

af Peter Christensen, torsdag 13. juni, 2019, 08:27 (40 dage siden) @ Jens Hansen

En fræk tanke som givet vil ryste monopolet , kunne de 96 ic3 renoveres, som SJ gør med deres X2000?

Så kunne vi givet løse mange af de "10 års plager" som DSB og Banedanmark til stadighed fremfører.

Måske, men meget afhænger af vognkassens tilstand.
X2000 har en (tung) vognkasse i rustfri stål og IC3 har en vognkasse i aluminium.
Jeg kunne frygte nogle ganske andre skader på IC3 vognkasserne end i X2000.
Den type af arbejder, som vil være nødvendige for at udbedre skaderne, er typisk meget dyre - uanset litra.
Det kunne blive en art "showstopper"; det bliver simplethen vanvittigt dyrt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen