Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Med tog gennem Rocky Mountains i Canada (Edmonton-Vancouver) (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 10/7 2019, 03:35 (1752 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 10/7 2019, 03:48

Jeg besluttede mig for at tage ovenstående tur i år og sidder lige nu i forhallen på Edmonton Via Rail Station og venter på toget mod Vancouver.

(At komme fra Aalborg til Edmonton med fly er i øvrigt nemt - man kan flyve med KLM hele vejen med ét skift i Amsterdam). Jeg rejste fra Aalborg kl. 10.10 og ankom til stationen i Edmonton kl. 2 dansk tid (kl. 18 Edmonton-tid).

Toget skulle ankomme fra Toronto til Edmonton 4.50 dansk tid (kl. 20.50 Edmonton-tid) og afgå videre mod Vancouver kl. 8.01 dansk tid (kl. 0.01 Edmonton-tid).

Toget er forsinket ca. 4 timer og forventes ekspederet i Edmonton kl. ca 9 dansk tid (kl. 1 Edmonton-tid).

Så inden jeg ligger i sovevognen, har jeg været på farten i 23 timer uden søvn. Nå pyt, jeg var advaret om massive forsinkelser på forhånd. Godstog i Canada har en eller anden form for forrang i forhold til persontog og det lægges der IKKE skjul på, når man bestiller billet.

Inden jeg således besvimer, får I her et billede af Edmonton Via Rail Station. Den ligger langt uden for bykernen, og er mad- og drikkemæssigt et u-land. Så det er lange 7 timer at sidde og vente her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


[image]

Edmonton VIA Rail Canada Station tirsdag 9. juli 2019. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak