Fremtidens S-tog - med DSB (Generelt)

af steenth, fredag 26. juli, 2019, 11:01 (117 dage siden) @ Jens Hansen

Det er helt afsporet fra den politiske aftale som er indgået.

Der står i den, at DSB skal være den statslige part i OPPet. Det indebærer ikke i mit hoved at DSB har en aktiv part i f. eks. drift.

Principielt kunne det vel udbydes åbent, "kom med jeres løsninger". Men det er selvfølgelig for nemt. Og faren er jo også, at det så kun vil gå få år og ikke 15 før det er implementeret.

Jeg ser det som en åben proces, hvor dem har noget at byde ind på, kan melde sig.

Når jeg kigget på udbud og projekter, så er det vigtig at den enhed, som udbyder, som har en egen stærk rolle for kunne følge med og har mulig ændre et projekt, hvis der er behov for det. Jeg ser førerløse S-tog som et udviklingsprojekt, hvor både organisation og drift skal kunne følge med og hvor det svært at forudsige hvad det i virkeligheden bliver. Men i sidste ende bliver DSB's rolle at levere mandskab til drift, håndtere tilsyn af drift og vedligehold som udbudsmyndighed inden for et OPP.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen