Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

mødet 27/11-19 status for Signalprogrammet (Jernbanen i dag)

af Bengt Larsson, 7/12 2019, 21:29 (1602 dage siden) @ Poul Brandt

Materiale mødet 27/11-19 med Folketingets partier om status for Signalprogrammet samt Banedanmarks seneste statusrapport for Signalprogrammet, fra transportministeren

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/TRU/bilag/105/index.htm

- IR4 besluttet udrustet
- Immunisering opgives helt og holdent
- Elektrificering (og nyt signalsystem) Roskilde-Holbæk udskydes til 2024
- Stationssikringsanlæg på Køge Nord opgives, i stedet fremskyndes ERTMS på København-Køge-Ringsted (om muligt) til K2023
- ME udfases i 2022 i stedet for 2023.

Det er mig noget uklart hvad det betyder for trafikbetjeningen omkring Køge og Køge Nord:
"Den trafikale betjening er en del af Lokaltog og DSBs plan for denne strækning".

"Planen genbesøges i øjeblikket med prioritering af Køge-Næstved og Næstved-Nykøbing F.,
så sidstnævnte kan elektrificeres, og elektriske tog indsættes"


Poul

Hur ska man införa ERTMS i Danmark?
Verkar omöjligt?
Alternativ:
1. Bygga om dieseltåg först. Omöjligt, IC3 går inte att bygga om? Eller?
2. Köpa nya tåg först. Omöjligt, nya tåg ska vara elektriska och kan inte gå utan elektrifiering.
3. Elektrifiera först. Omöjligt, det gamla signalsystemet fungerar inte med elektrifiering. Ombyggnad "Immunisering" går inte.
4. Allt samtidigt. Köpa nya tåg och sätta upp stolpar för el och parkera tågen när de kommit. Sen införa ERTMS och sen slå på el och köra de nya tågen och skrota IC3. Blir dyrt.

Så vad är planen just nu, vilket nummer i listan ska man göra trots att det var omöjligt?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak