Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skånetrafiken vil købe 18 nye Øresundstog hos Stadler (Generelt)

af Rail, 2/3 2020, 17:22 (1518 dage siden) @ mikedk2100

Der kommer vel dobbeltdækkertog og vectron når Kystbanen begynder at køre videre til Holbæk, Slagelse og Næstved? Og så en blandet landhandel af øvrige litra.


Jo men ikke flere vogne. Der vil jo så blive færre pladser på togene til Holbæk, Slagelse og Næstved, når de også skal til Helsingør og vende. Og det er jo uvist, hvornår der kan køre el-tog til Holbæk og Næstved - det bliver jo næppe fra 2022, og der skal jo alligevel dieseltog til Nykøbing F og Kalundborg.

Ringsted - Næstved skal være klar medio 2021 og er forudsætningen for indsættelsen af EB.

Det giver ikke færre pladser at udskifte et Diesellokomotiv med et Ellokomotiv.


Så det bliver måske slut med direkte tog fra Kalundborg og Nykøbing til København?

Nej det kommer ikke til at ske

Det hjælper selvfølgelig på det, hvis der faktisk er 34 ET fremfor de 10 som nævnt tidligere i tråden. Men alligevel - det er jo noget af et tilbageskridt, hvis der skal til at køre dieseltog (IC3 eller IC4) på Kystbanen igen.

Det skal der så ikke - husk at en stor del af de 34 allerede bruges i dag mellem landegrænsen og Østerport. Man kan ikke drive hele Kystbanen for kun 10 ET, men det er faktisk tæt på.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak