Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skånetrafiken vil købe 18 nye Øresundstog hos Stadler (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 2/3 2020, 17:48 (1518 dage siden) @ Gæst42

Argumentet mod ET i Sverige, er jo netop den dårlige komfort når der rejse langt, så jeg har svært ved at se, hvorfor rejsende fra f.eks. Vejen eller Vejle ikke skal tilbydes samme komfort - rejsen er af samme længde, rejsens pris er den sammen - men alligevel skal den fra Vejen rejse i 'regionaltog' mens dem fra Vejle kan rejse i 'Intercitytog'...


Så nu er komforten i ET dårlig ?

Du forvrænger hvad jeg skriver - på lange rejse synes svenskerne at ET har dårlig komfort, og du argumenterede med at afgange med flest passagerer burde nyde godt af den bedste komfort - og ikke dem som rejser langt...

Dem fra Slagelse kan også kører i Intercitytog imens dem fra Kalundborg skal tvinges op i en dobbeltdækker eller IC4, livet er ikke retfærdigt... I øvrigt er Vejle en væsentlig større by end Vejen...

Betaler dem fra Vejle en højre billetpris, fordi de kommer fra en større by ??? - hvad med dem der rejse fra Kolding, skal de kategoriseres som 'Vejle' hvor de har krav på bedre komfort fordi byen er større - eller må de nøjes med komfort som dem fra Esbjerg kan få ?? - Hint: Vejle er den mindste by af de 3 nævnte.

I øvrigt skal både dem fra Esbjerg/Vejen og Vejle benytte IC4 tog hvis de vælger et regional tog, så det er ikke kun et Kalundborg fænomen.

Egentligt tror jeg bare du skal være glad for den komfort danske tog har ift. syd for grænsen.

Nu er der jo ingen grund til at stræbe efter et produkt der er dårligere - vi kan jo også sammenligne med jernbanerne i Indien :-)

Det giver 90 sæder med fly opstilling og 56 med vis-a-vis opstilling - og det er jo langt fra halvdelen, hvoraf de 16 oven i købet mangler et ordentlig bord, så er der er 40 tilbage med samme opstilling som MF.


Nej det er jo klart når du ikke medtager den del mange Vis-a-vis sæder..

Hvor er de resterende Vis-a-vis sæder ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak