DSB analyse af internationale nattog (Generelt)
Det vil fra 2022 (lille køreplanskifte i juni) være muligt at køre nattog Malmö/København-Köln/Aachen med brugt nattogsmateriel. Begrænsningen Köln/Aachen er grundet værkstedsforhold til vognene.
Måske er det bare mig, men er det ikke lidt tosset at sætte destination efter hvor man kan vedligeholde toget, i stedet for hvor folk gerne vil hen? Jeg er med på vedligehold er en begrænsning, men det er folks rejseønsker da også... Jeg tænker København-Köln er en fuser, hvilket DSB jo sådan set også selv forudsiger i rapporten...Og så mangler vi også at få en billetpris. Klimavenlighed må gerne koste, men ikke hvad som helst...
Mvh
Rasmus
Det er jo et oplæg til beslutningstagerne (politikerne). Vil man igang hurtigt (i denne regeringsperiode) så er der disse begrænsninger. ÖBB kører jo også til Bruxelles, så det er ikke helt utænkeligt at man kan lave en konstruktion hvor fire stammer kører Wien-Bruxelles-København/Malmö-Bruxelles-Wien. Det samme gøres med Wien-Zürich-Hamburg/Berlin-Zürich-Wien.
--
Mvh Anders