EB ankomst-handover i Padborg (Generelt)

af Svend @, tirsdag 15. september, 2020, 12:00 (14 dage siden) @ Gæst42

Jeg undlader at spekulere mere, for jeg kender ikke layout af Padborg en detail og jeg er heller ikke klar over om Railadventures lokomotiv og/eller Hectorrails er tostrømslokomotiver, som kan køre på begge systemer.
Så er der nogen der kan redegøre for rangerbevægelser mm. i Padborg?


Det er fordi det er lavet således at du kan ankommet i det ene perronspor fra tysk side og lave omløb, uden at komme under dansk strøm. Derfor kom 111'eren heller ikke under dansk strøm.

Godt så, men hvordan koimmer Hector så ind og henter den? Fordi deres lokomotiv kan køre på tysk strøm?


Ja lige præcis:
https://www.hectorrail.com/wp-content/uploads/br241-12.pdf

Niels har allerede henvist til nedenstående, men gør det lige igen fordi du her ret tydeligt kan se hvor adskillelsen mellem de to afsnit er:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?004,9448287

.

Rangering i Padborg:

https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/SIN_L/SIN_L-06_04_...

SIN-L Instruks 26.6

1.5. Køreledningsanlæg
Stationen er systemvekselstation mellem 25 kV, 50 Hz (dansk
kørestrøm) og 15 kV, 16 2/3 Hz (tysk kørestrøm).
Kørestrømsystemerne er adskilt med neutralsektioner, der i sporene
1 og 13 er placeret i km 109,5 og i sporene 2-5 i km 109,8.
Neutralsektionerne er markeret med tysk mærke EL 4 samt dansk
SR-mærke 17.36, ”Sænk strømaftageren” henholdsvis SR-mærke
17.37, ”Systemspænding”.

1.5.1. Ankommende elektrisk trækkraft med 15 kV, 16 2/3 Hz
(en-strømstrækkraft)
Togsæt og lokomotiver uden vogne standser foran tysk mærke EL 4
henholdsvis SR-mærke 17.36, ”Sænk strømaftageren”.
I øvrige tog skal strømaftageren henholdsvis strømaftagerne være
sænket inden passage af tysk mærke EL 4 henholdsvis SR-mærke
17.36, ”Sænk strømaftageren”. Hastigheden skal være afpasset, så
toget - uden indkoblet trækkraft - kan fortsætte frem til togvejens
endepunkt.

1.6. Ankommende elektrisk trækkraft med 15 kV, 16 2/3 Hz og 25 kV,
50 Hz (fler-strømstrækkraft)
Strømaftageren henholdsvis strømaftagerne skal være sænket
senest inden passage af tysk mærke EL 4 henholdsvis SR-mærke
17.36, ”Sænk strømaftageren”.
Strømaftageren henholdsvis strømaftagerne må igen hæves, når
trækkraften har passeret SR-mærke 17.37, ”Hæv strømaftager”.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen