Nattog: ÖBB i samarbejde med DSB? (Generelt)

af Gæst42, torsdag 15. oktober, 2020, 16:55 (50 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Koster for meget tid i forhold til antal kunder

For et nattog, der har "god" tid, er det næppe de få minutter, en standsning tager, der er en grund til, at man ikke ønsker at standse. Det er nok snarere f. eks. komforthensyn til de sovende passagerer, der allerede er ombord i toget.

Jeg har i øvrigt ingen viden om, hvor mange passagerer der skal til, for at en operatør vil standse og tage dem med. Det er der næppe andre end operatøren, der ved.

Det handler grundlæggende om kapacitet på København H - der er nok ikke noget tvivl om at det naturligvis giver mening at standse på København for et nattog.

Men at få plads til nattoget inklusiv omløb midt i morgenmyldretiden er nok selv i bedste fald uhensigtsmæssigt. Så her må man nok nøjes med Høje Taastrup og måske Kastrup.

Om aften er det intet problem og jeg vil nok også forudse at man køre via København H - særligt hvis DSB skal levere lokomotiver. Ellers får DSB et omløb der hedder Malmö - Tyskland - Malmö og så bliver det svært at udveksle lokomotiver uden at køre tomt. Ved at køre via København H om aften kan man også skifte lokomotiv når det er nødvendigt ift. vedligehold mv.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen