Nattog: ÖBB i samarbejde med DSB? (Generelt)

af larsL, torsdag 15. oktober, 2020, 18:02 (8 dage siden) @ Gæst42

Koster for meget tid i forhold til antal kunder

For et nattog, der har "god" tid, er det næppe de få minutter, en standsning tager, der er en grund til, at man ikke ønsker at standse. Det er nok snarere f. eks. komforthensyn til de sovende passagerer, der allerede er ombord i toget.

Jeg har i øvrigt ingen viden om, hvor mange passagerer der skal til, for at en operatør vil standse og tage dem med. Det er der næppe andre end operatøren, der ved.


Det handler grundlæggende om kapacitet på København H - der er nok ikke noget tvivl om at det naturligvis giver mening at standse på København for et nattog.

Ville det ikke give mere mening at udnytte tiden til at få kørt noget mere? Omvejen via København H frem for Lufthavnen eller Ny Ellebjerg tager vel op mod en time ekstra - få da toget i fart og nå noget mere ned i Europa!

Med lidt optimering kunne man måske satse på at nå Paris, Berlin, Prag eller måske endda Barcelona og ikke bare havne i Køln eller måske op ad næste dag i Bruxelles...

Skal tog og især nat-tog virkelig være så ambitiøse?


Hilsen Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen