Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vil EB lokomotiver starte i passagerdrift fra 26. oktober? (Generelt)

af Peter Christensen, 27/10 2020, 08:17 (1277 dage siden) @ P.Jensen

At erstatte et el-loko med et andet giver cirka 0 i miljøregnskabet (i min lille forsimplede verden).
Umiddelbart ser det mere ud til at give noget stabil drift i første omgang (læs: slip af med 3 ældre lokomotiver, som ikke er i så god stand mere).
At gøre tiderne hurtigere er nok for meget at ønske lige nu. Hvis du strammer planerne, så skal du kunne dække alle omløb og der er 3 lokomotiver nok for lidt.
Flere vogne pr. tog.....det ser jeg ikke lige ske medmindre der sker en voldsom forbedring af vognenes tilgængelighed (og særligt af styrevognene) - hurtigt!

Dog sidder jeg og venter spændt på hvor de næste lokomotiver sættes ind.
Der er jo ikke så mange muligheder - noget med signalprogram og elektrificering (og helst i den rækkefølge om det står til BDK).
Det kunne være kønt om der på et tidspunkt begynder at være en vis "ophobning" af nye el-lokomoitver, men enten mangler der vogne eller også mangler strækningerne. Måske endda begge dele om det går rigtig godt?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus

DSB Rutebiler - Fra Statsbanerne til Combus. Pris 380 kr.

Læs mere
Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak