Banedanmark mangler ikke penge! (Generelt)
Er den plan ikke allerede skudt i smadder af politikernes beslutninger og planer? Man har givet Øresundstrafikken væk til svenskerne, og aftalen om førerløse S-tog involverede også at flytte dem over til en anden operatør. Forudsætningerne for 2030-planen er vel ikke længere til stede.
Flemming Jensen refererer stadig til den, så mon ikke den stadig er gældende, her er hvad han skrev til mig den 6. januar i år:
Kære Poul Brandt Jensen
Tak for din mail og dit grundige materiale. I DSB har vi udviklet en trafikvision for 2030 som vil betyde flere og hurtigere forbindelser både mellem landsdelene og til/fra København. Visionen tager udgangspunkt i allerede besluttede investeringer i Fremtidens tog og infrastruktur samt enkelte nye investeringer. Vi når ikke frem til samme rejsetidsbesparelser som dig men dog markante forbedringer. Noget der er nødvendigt i forhold til at løse trængselsproblemerne på vejene ligesom det vil være en stor bidragsyder for at nå de ambitiøse klimamål.
Jeg deler i øvrigt din opfattelse af at det vil være meget værdifuldt med en samlet langsigtet investeringsplan, hvilket jeg har en forhåbning om også bliver en realitet.
Held og lykke med at få dit forslag frembragt for politikerne.
Med venlig hilsen
Flemming Jensen
Administrerende direktør
--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k