Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Litra EA (Generelt)

af larsht, 22/1 2021, 00:59 (1191 dage siden) @ Danielsen

Syd for Næstved skal den nye Storstrømsbro jo først være færdig, da man ikke elektrificerer den gamle storstrømsbro for at tage det ned 4-5 år efter når den nye bro er fæfdig. Det skulle vist være meningen den gamle bro skal fjernes. Dit andet spørgsmål, kan jeg ikke svare på, men lyder sandsynligt.
Med venlig hilsen Bent Jensen


Men hvad så mellem Næstved og Vordingborg? Og er det planen at man så skal skifte til et dieseltog, hvis man skal syd for Storstrøm?

Tog til Nykøbing køres med diesel fra København - tog til Næstved køres med el.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Litra EA - Bent Jensen, 20/1 2021, 09:27 [*]
    • Litra EA - larsht, 20/1 2021, 19:31
      • Litra EA - Bent Jensen, 20/1 2021, 20:10
        • Litra EA - Janni Dalsgaard, 20/1 2021, 21:31
          • Litra EA - Scharfenberg, 21/1 2021, 10:44
            • Litra EA - Niklas Bygdestam, 21/1 2021, 10:47
              • Litra EA - Scharfenberg, 21/1 2021, 11:02
                • Litra EA - Danielsen, 21/1 2021, 12:56
                  • Litra EA - Bent Jensen, 21/1 2021, 13:32
                    • Litra EA - Niklas Bygdestam, 21/1 2021, 22:03
                      • Litra EA - Bent Jensen, 21/1 2021, 22:35
                      • Litra EA - andersj, 22/1 2021, 00:38
                      • Litra EA - Niels Bak, 22/1 2021, 02:20
                        • Litra EA - Bent Jensen, 22/1 2021, 09:16
                          • Litra EA - Peter Christensen, 22/1 2021, 09:36
                            • Litra EA - hummel_62, 22/1 2021, 09:58
                              • Litra EA - Peter Christensen, 22/1 2021, 10:55
                          • Litra EA - Nordexpress, 22/1 2021, 11:53
                            • Litra EA - Bent Jensen, 22/1 2021, 12:17
                    • Litra EA - Danielsen, 22/1 2021, 00:14
                      • Litra EA - larsht, 22/1 2021, 00:59
            • Litra EA - Janni Dalsgaard, 21/1 2021, 12:47
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak