Litra EA (Generelt)

af Scharfenberg, torsdag 21. januar, 2021, 11:02 (47 dage siden) @ Niklas Bygdestam

Men vad ska då dra lokdragna persontåg där det inte är elektrifierat? Eller räknar de med att bara ha dieselmotorvagnar på dessa sträckor?

Præcis. Kenny forklarer det meget fint her, hvor Vectron skal køre de første par år: https://www.youtube.com/watch?v=Gmt-H2sv27I (spol til 4:15).

Når Talgo-vognstammerne kommer fra medio 2023, vil Vectron også køre med dem mellem København og Hamborg og enkelte København-Næstved-Nyk. F, når Sydbanen er færdigopgraderet til eldrift og 200 km/t, når ERTMS er i drift.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Litra EA - Bent Jensen, 20/01 2021, 09:27 [*]
    • Litra EA - larsht, 20/01 2021, 19:31
      • Litra EA - Bent Jensen, 20/01 2021, 20:10
        • Litra EA - Janni Dalsgaard, 20/01 2021, 21:31
          • Litra EA - Scharfenberg, 21/01 2021, 10:44
            • Litra EA - Niklas Bygdestam, 21/01 2021, 10:47
              • Litra EA - Scharfenberg, 21/01 2021, 11:02
                • Litra EA - Danielsen, 21/01 2021, 12:56
                  • Litra EA - Bent Jensen, 21/01 2021, 13:32
                    • Litra EA - Niklas Bygdestam, 21/01 2021, 22:03
                      • Litra EA - Bent Jensen, 21/01 2021, 22:35
                      • Litra EA - andersj, 22/01 2021, 00:38
                      • Litra EA - Niels Bak, 22/01 2021, 02:20
                        • Litra EA - Bent Jensen, 22/01 2021, 09:16
                          • Litra EA - Peter Christensen, 22/01 2021, 09:36
                            • Litra EA - hummel_62, 22/01 2021, 09:58
                              • Litra EA - Peter Christensen, 22/01 2021, 10:55
                          • Litra EA - Nordexpress, 22/01 2021, 11:53
                            • Litra EA - Bent Jensen, 22/01 2021, 12:17
                    • Litra EA - Danielsen, 22/01 2021, 00:14
            • Litra EA - Janni Dalsgaard, 21/01 2021, 12:47
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen