Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Solrød Strand 2020 (Generelt)

af Frank Poulsen, 9/3 2021, 07:58 (1146 dage siden) @ RasmusR

Se fx Nyborg spor 4


Men hvorfor er det nødvendigt at have i spor 4, og ikke i spor 1? (Stadig totalt uvidende)

[image]

/R

Det har jo noget med behovet at gøre. Tænker ikke der så tit køres ind i spor 1 fra øst, samtidig med indkørsel i spor 2 fra vest. Så når man så gør det, så kan man ikke køre ind i spor 2 samtidig fra vest, fordi sikkerhedsafstanden sikkert er længere.

Jeg kender ikke detaljerne i Nyborg, men tænker det er noget i den stil. I spor 4 kan man køre ind fra Øst, mens et andet tog kører fra spor 3 mod vest. Fordi sikkerhedsafstanden går ud i sporstopperen i spor 4. Tilsvarende ville man ikke kunne køre til og fra spor 2 mod vest, mens man kører ind i spor 1 fra øst, fordi sikkerhedsafstanden fra indkørslen i spor 1 fra øst i det tilfælde vil gå ud i spor 2 og x antal meter længere frem.

Jeg antager hvert fald det er noget af årsagen til det :) Så den manglende stopbom i spor 1 begrænser mulighederne for samtidig kørsel, men behovet vil ikke være der så ofte at økonomien til det kunne svare sig, er min antagelse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak