Solrød Strand 2020 (Generelt)

af RasmusR, tirsdag 09. marts, 2021, 10:38 (68 dage siden) @ Frank Poulsen

Det har jo noget med behovet at gøre. Tænker ikke der så tit køres ind i spor 1 fra øst, samtidig med indkørsel i spor 2 fra vest. Så når man så gør det, så kan man ikke køre ind i spor 2 samtidig fra vest, fordi sikkerhedsafstanden sikkert er længere.

Jeg kender ikke detaljerne i Nyborg, men tænker det er noget i den stil. I spor 4 kan man køre ind fra Øst, mens et andet tog kører fra spor 3 mod vest. Fordi sikkerhedsafstanden går ud i sporstopperen i spor 4. Tilsvarende ville man ikke kunne køre til og fra spor 2 mod vest, mens man kører ind i spor 1 fra øst, fordi sikkerhedsafstanden fra indkørslen i spor 1 fra øst i det tilfælde vil gå ud i spor 2 og x antal meter længere frem.

Jeg antager hvert fald det er noget af årsagen til det :) Så den manglende stopbom i spor 1 begrænser mulighederne for samtidig kørsel, men behovet vil ikke være der så ofte at økonomien til det kunne svare sig, er min antagelse.

Det har selvfølgelig! noget med afstande og hastigheder at gøre - og ved at have en ekstra sikkerhed, kan man have mindre afstand, og dermed højere kapacitet.

Tak for forklaringerne, alle sammen!

/R


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Strejftog VI, Frost på sporet

Strejftog VI, Frost på sporet
Pris 220 kr.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen