Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lederen i JP i dag (Trafikpolitik)

af esni, Frederikssund, 15/4 2021, 10:12 (1107 dage siden) @ bastholm

Det som navnlig fejler i den franske beslutning er at indenrigsfly ofte er en del at en længere samlet flyrejse og skift mellen indenrigstog og flyforbindelser er absolut ikke nemme, såfremt togene ikke afgår direkte fra lufthavnsterminalerne. I flyforbindelser med skift kan din kuffert mm blive sendt videre med næste fly uden din egen håndtering. Beslutningen kommer til at stille rejsende fra fx Lyon til fx Asien væsentlig ringere end hvis man rejser til/fra Paris - noget lignende vil gøre sig gældende i Danmark, omend man i CPH har en fremragende jernbaneforbindelse som til/fra Jylland hurtigt kunne gøres endnu mere direkte.


I Frankrig er det store knudepunkt Charles de Gaulle lufthavnen, og der er der en TGV station lige mellem terminalerne.

Der er da mange indenrigsfly der bruger Orly, som har elendige forbindelser til CDG

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak