Meget begrænset togdrift i Nordjylland (Generelt)

af andersj @, Aalborg, fredag 03. december, 2021, 13:17 (55 dage siden) @ thomastog

Men der er der personale til stede. Hvordan ville det se ud, hvis du fik åbnet et tog til varmestue i Aalborg, og folk blev låst inde i 5 timer, uden der var personale til stede ?

Se det ville være uansvarligt.


Det er vel ikke mere uansvarligt end når man lader passagerer sidde i timevis i et nedbrudt tog lige før København H. Der kan passagererne - til DSB og Banedanmarks store overraskelse - godt finde ud af at tage sagen i egen hånd og komme ud.


Og når folk vælter rundt i skærverne, i trafikerede spor, hvem får så ansvar/skylden når det går galt ?

Det kan de nok også godt, selvom toget holder ved perron i Aalborg.


Du har gennemtænkt alle situationer ? Brand ved dørene, og lyset gået ud… Så vil du gerne lægge hovedet på blokken, at passagerne kan komme ud, på den bedste/sikreste måde, uden at der peges fingre af DSB ?

Undlader du også at låse din hoveddør, så folk kan bruge din bolig som varmestue, når du ikke er hjemme ? Hvorfor egentlig ikke ?

Fornemmer at denne debat aldrig vil ende, du (og ‘andersj’) er sikker på at du har ret, og er ikke åben for, at der kan være forhold du ikke er bekendt med eller ikke har overvejet, som gør at du ikke har ret.

Der er tydeligvis ikke noget forbud mod at lade passagere opholde sig i et ubemandet tog. Det sker jo dagligt rundt omkring når der er længere ophold ved vending eksempelvis. I går eftermiddags holdte der også en ubemandet IC3'er i spor 1 i Aalborg i længere tid med dørene åbne, da den var blevet koblet af et tog fra syd og det bagerste togsæt returnerede efter en skarp vending med personalet fra det oprindelige tog. Da jeg gik var der sat rangertogvej for IC3'eren, men der var intet personale til at køre den væk.

Hvis folk vil løbe rundt på sporene er det også nemmere hvis der ikke holder et tog ved perronen.

Her i Aalborg kan man gå på biblioteket når det er ubemandet, og der vil jeg da vove at påstå at det vil være sværere at finde en nødudgang hvis lyset går ud og der går ild i svingdøren.

Men i bund og grund handler det om den manglende evne og vilje til at gøre noget og tage beslutninger. Jeg kan godt forstå at det lokale personale er ligeglad og ikke selv tager initiativ til noget, for i dagens DSB er der større risiko for reprimander end ros. Så hellere blive siddende med kollegaerne på 1. sal i pausestuen indtil fyraften - det ville jeg også have gjort når arbejdsgiveren er ligeglad.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Arkil Rail
VLTJ ML12

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen