Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

KS23, evt. KS22 (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 24/1 2022, 13:28 (823 dage siden) @ steenth
redigeret af Per Holm, 24/1 2022, 13:39

Der kommer justeringer af minuttal til december, så man udnytte at der er CBTC på alle strækninger, så man kan fjerne tillæg for skift imellem HTK og CBTC. Forskellen i køretid imellem linjer kan være placering af buffertid og lidt afrunding. For køreplanen på CBTC er lagt efter sekunder.


Har du nogen idé om disse justeringer betyder at køretiden bliver sat ned til niveauet før CBTC?

P.t. ved jeg ikke noget hvor langt de er kommet med arbejdet, få at komme ned til det gamle niveau. For vidt jeg husker, så har de flere tiltag, som kommer enkeltvis for at kunne se, hvordan de virker i praksis.

Det må være beslutningsgrundlaget fra 2017-september "Hastighedsopgradering af S-banen" hvori der foruden ombygningen af Herlev omtales 16/17 mindre hastighedsknaster som forholdsvis billigt kan "høvles af".

Et minut hist og et minut pist bliver lige pludselig til en stamme i "overskud" som så kan benyttes til noget andet fornuftigt.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak