Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ulovlig graffiti er udgangspunktet i graffiti. (Generelt)

af Troldhøj, 10/10 2011, 20:56 (4585 dage siden) @ TroelsEriksen

Det jeg tror trainlover mener er, at hans definition af graffiti er én lovlig graffiti. En kunstform og ikke simpelt hærværk :-)

Ja - det er det jo blevet til.
Men så er tråden jo komplet meningsløs. Jeg gætter da på at de fleste - også herinde - hellere vil se folk male grafitti på lovligt anviste steder end at se Jens Jørn Thorsen male med sin tissemand.
Men den slags findes bare ikke på jernbane-materiel - for det første fordi det er (bl.a.) DSBs ejendom og de bestemmer, for det andet fordi hvis der endelig skal være andet end reglementerede farver, så kan pladsen faktisk lejes ud til folk, der betaler for det og som sætter noget på, der nemt kan tages af og endelig fordi at det ville være et komplet upædagogisk signal at sende til folk der ikke kan kende forskel på dit og mit at man tillader 1 vogn at køre med grafitti, men ikke en anden.

Hvis grafitti-malere skal gøre sig noget som helst håb om at få lov til at lave "pæne" ting på udvalgte vogne, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl at det må starte med at de viser de kan kende forskel på dit og mit og holde sig fra at male hvor de ikke har fået lov.

låst
3057 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak