Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokalhistoriske arkiver (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 1/1 2012, 21:04 (4501 dage siden) @ UTJ


Jo. Det er noget pjat at blive tvær og true med at smide det ud.

Men OJK og EVP har helt ret i at problematikken med lokalarkiver, der jo ofte heller ikke har den rette arkivindsigt i jernbaner, som jo går udensogns. Det vil altid vække vrede når museer kasserer og jeg kan da kun opfordre EVP til i stedet at finde et passende hjem, når der om mange år bliver brug for det. Den sikkert ganske velordnede samling ville sikkert have det godt og sikkert på et specialmuseum for jernbaner, men det lader til at være udelukket :-( For dér er der faktisk både viden, forståelse og indsigt. Man kunne jo begynde med et besøg - det er muligt at komme dertil med jernbane.......... ;-)


----------

Hej UTJ.

Nu må vi nok hellere holde op, --ellers bliver det hele strøget --som værende ikke lødigt-- når webmaster vågner om et par timer:-) .

Nej --når det kommer til stykket, bliver det nok heller ikke sendt til storskrald, men DET ER "godtnok" ærgerligt, at man ikke kan stole på noget. I foreninger/ klubber kender ingen dagen længere end til næste generalforsamling, og ved museer åbenbart ikke længere end til næste statslige besparelsesrunde.

Et specialmuseum for jernbaner, --det lyder spændende, med mindre vi tænker på det samme museum ;-). UTJ - jeg har erkendt tidligere, at der er gjort og bliver gjort UTROLIG meget for både interessen og besøgende af enhver art, fra professionelle til interesserede, men der er -som bekendt- eet punkt, hvor de ikke lever op til mine, men også andres, forventninger.

Ja, --personer kan komme dertil pr. jernbane, --men der går også post derfra hver dag.

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak