Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hovedbanens kapacitet (Generelt)

af Lars Kongshøj, 11/9 2012, 11:17 (4297 dage siden) @ UTJ

Jeg tror ikke du kan gøre mere ved trafikken her, ellers skal du rive Tivoli og de huse der er i Bernstorffsgade ned så der bliver plads til bilerne, man kan beskylde kommunerne for meget, men jeg tror virkelig det bliver svært, et eller andet sted skal man rive ned for at skaffe plads til den trafik,Jo eller der hvor man nu planlægger kontorbygninger på det gamle godsterræn var der måske plads til en bred vej, men det hjælper ikke jernbanen ret meget.???


Jeg skal til en lokal trafikpolitisk konference i et af regeringspartierne senere på måneden. Her skal vi diskutere Københavns trafikproblemer. Det er derfor at jeg er interesseret i problemer med kapacitetsproblemer på Kh.

Jeg tror at dit problem med biler mellem Tivoli og Hovedbanegården (Kh) løses bedst ved at grave HC Andersens Boulevard ned forbi Rådhuset og ditto plads.

Det er ikke mit problem, da jeg ikke arbejder på KB32 mere. Det er et lokalt trafikpolitisk problem som vist bedst løses udenfor forumet.

Mht Kh's kapacitet kan de løses på mange andre måder end ved at se isoleret på Kh's kapacitet. Som jeg har skrevet før er det jo ikke livsnødvendigt af 4-toget ankommer til Kh. Det kunne strengt taget godt ankomme til et andet fordelingspunkt i København, hvor der kunne etableres mere plads/kapacitet.

Jeg synes ikke om at fire-toget skal ankomme til Ørestad. Ellebjerg kan gå. Men vi skal have centrale knudepunkter for at folk gider tage toget. Det kræver også en opgradering af Ny Ellebjerg. Den trafikpolitiske konference handler netop om hvordan Kbh's trafik ser ud efter 2020.

Men du kunne jo være så fræk at foreslå at en havnetunnel bliver suppleret med en ditto jernbanetunnel - så ville der hurtigt kunne dannes et flertal (men hvad med finansieringen?), da både sort og lyserød fløj kunne få noget. En jernbanetunnel i samme forløb som en bil-havnetunnel kan nogle af de samme ting som dit Tivoli-bane-projekt og så kunne S-banen endelig blive til to adskilte systemer i Boulevard-tunnelen.

Ja, skal vi ikke stoppe humoren i denne tråd nu.

Mvh Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak