Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere gods på banen. (Trafikpolitik)

af Niels Bak, 25/11 2013, 11:42 (3808 dage siden) @ Tolpen

Tak for et indsigtsfuldt svar.

En af de ting, jeg undrede mig over under læsningen var faktisk hvor lavt niveauet af viden tilsyneladende er. Der er tilsyneladende ingen der ved hvor meget kapaciteten i praksis vil blive øget med, hvis man øger maksimalvægten eller læsseprofilen (altså hvor stor efterspørgslen på tungere/større laster er, hvis de bliver mulige). Og når det gælder indenlandsk gods er der som du skriver næsten ingenrting. En egentlig markedsvurdering af mulighederne for indenlandsk gods, terminaler mm må være første led inden man begynder at investere i infrastruktur...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere
DSB ME1511

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak