Svendborgbanen i udbud
Da Arriva vandt udbuddet i Vestjylland havde de ingen togsæt, ingen lokomotivførere og ingen særlig kendskab til dansk jernbanedrift. Det hele skulle "løbes igang" af politikerne, for nu skulle man have rettidig toggang.
Og efter en træls periode kører det "på skinner" for Arriva herovre med så god rettidighed, at det giver bonus.
I parentes bemærket havde DSB faktisk i de forrige mere end 100 år ikke bestilt andet end at køre rettidigt derude,
Det er en gammel myte. DSB har strammet vældigt op det sidste halve til hele år, men før det var Arrivas rettidighed væsentligt bedre i hvert fald set "fra perronen", og i DSB-tiden kørte det som alle andre steder.
og så afgav DSB tilmed det billigste tilbud.
Ja måske første gang, men vist ikke i anden runde.
Hvorom alting er, så er Arriva her længe endnu og nu ovenikøbet uden skrotmodne MR-tog (som Arriva efter rygterne fik lov at leje til spotpris...) de kører endnu herovre hos DSB.
Her er til glæde for privathaderne et billede af eksprestoget på vej mod Skjern den 9. april 2003
--
mvh
Lars
Esbjerg