Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Svendborgbanen i udbud

af Georg Schmidt, 31/1 2011, 16:49 (4837 dage siden) @ Flemming

Hej Flemming

Jeg tror vi går lidt fejl af hinanden i bonussnakken. Jeg forstod nok radioindslaget på den måde, at DSB havde været nødt til at hæve lønnen lidt, for at ikke for mange skulle smutte over til konkurrenten, hvor der måske er udsigt til bonus. Jeg synes det er helt fint, at I har fået jeres tillæg fast i lønnen.

Arriva laver jo halvårlige tilfredshedsundersøgelser, hvor et analysefirma går ud og spørger folk. Man kan så diskutere, om det er lettere at køre rettidig i Vestjylland end på Kystbanen, men rettidighed er selvfølgelig ikke det eneste der udløser bonus. Hvis tallet ligger over en vis højde, udløser det en bonus der bliver udbetalt af Trafikstyrelsen og fordelt til personalet hos f.eks. Arriva.

Det er jo nye tider på jernbaneområdet og det er vel forståeligt, at ældre jernbanemænd undrer sig over, at man i dag kan få bonus for noget (rettidighed) der altid har været en tjenestepligt.

Mvh
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak