Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sjællandske Midtbane

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 8/2 2011, 20:24 (4826 dage siden) @ Per Hauberg

Glimrende regelsæt, Svend - men det indeholder ikke noget grønt lys for at kaste hele Tomassens bog på nettet. -Og det er ihvertfald ikke 70 år siden, vi sidst så den gæve frimærkehandler på skinner, så public domain er der ikke tale om.
Netop i henhold til teksten, du linker til, gør vi os alle til forbrydere, hvis vi kopierer, -og det så viser sig, at arvingerne ikke har givet deres samtykke.

Det er ikke så forfærdeligt længe siden, herværende Forum indeholdt en lang og velbegrundet debat om det betimelige i, at EVP uden at vide det, lagde både tekst og billeder til en anden mands hjemmeside. "Den anden mand" havde ikke så meget som bedt om lov.

Jeg mener, det bør fremgå, på hvilke præmisser et så omfattende materiale finder vej til nettet. - I al skikkelighed og absolut uden at ville mistænkeliggøre nogen !

Bedste hilsener

Per

Hej Per.

Jeg kan se, at Du har været på "Forum" et par gange siden mit tidligere spørgsmål, men ... måske formulerede jeg mig ikke godt nok.

I en tråd om udlægning af hele bogværker på nettet uden (formentlig) forfatterens accept, skriver Du bl. a.

"Det er ikke så forfærdeligt længe siden, herværende Forum indeholdt en lang og velbegrundet debat om det betimelige i, at EVP uden at vide det, lagde både tekst og billeder til en anden mands hjemmeside. "Den anden mand" havde ikke så meget som bedt om lov." (Jeg kan se, at Du i mellemtiden har rettet EVJ til EVP).

Tillad mig en lille præcisering, da jeg nok føler, at ordlyden ovenfor et lidt kryptisk / måske kan opfattes lidt negativt i forhold til mig:

Er vi enige om, at det IKKE var EVP, der lagde en anden mands tekst ud, uden tilladelse ?


Hilsen,
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak