Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sjællandske Midtbane

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 9/2 2011, 05:22 (4825 dage siden) @ Per Hauberg

Hej Per.

Tak for præciseringen.

Jeg mener selv, at jeg gør meget, for at spørge / indhente tilladelser først, inden jeg benytter andres materiale.

I hvor høj grad ordlyden kan misforstås ???? Mange af os har nok hørt i den offentlige debat, at der er adskillige "gamle" ord/udtryk, der i de senere år har skiftet 180 grader betydning. Et af de mest kendte er vel nok "bjørnetjeneste", der tidligere var en dårlig tjeneste, men i vore dage er blevet til en god tjeneste, man gør for andre. Da jeg var yngre -det er nogle år siden efterhånden- var klokken over tolv, når den var "godt tolv", men i vore dage bruger mange samme udtryk for tiden inden klokken tolv ! ! !

Således kan betydningen af ord skifte.

I dette tilfælde benytter man "uheldigvis" bøjninger af samme ord "at lægge, lægger, lagde, har lagt", både når man lægger navn til noget, lægger hjemmeside til noget, men også når man lægger en tekst ud på nettet.

Derfor var jeg lidt ked af sætningen "(...) at EVP uden at vide det, lagde både tekst og billeder til en anden mands hjemmeside. (...) Forklaringen kommer lige bagefter. "Den fremmede mand (...)". Alligevel: Er man ikke helt med på denne / disse sætninger, mener jeg, at man nemt kan få det forkerte indtryk.

Du har nu præciseret din mening med det skrevne, og det er jeg glad for.

Tak for det, og lad os ikke bruge mere af Forum´s plads på det.

Erik V. Pedersen.
Kystbanen venter :-) -- "siden" er stadig åben for ældre fotos.
http://evp.dk/index.php?page=kystbanen---kobenhavn-h---helsingor


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak